Dzisiaj jest 16 sierpnia 2018, 09:52

Czas środkowoeuropejski letni




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
Post: 07 września 2015, 10:14 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 maja 2014, 22:11
Posty: 442
Oddział PTMA: Katowice
Obrazek

Nastąpił moment długo oczekiwanej decyzji o wyjeździe.

Polskie Towarzystwo Miłośników Astronomii organizuje kolejną Wielką Wyprawę PTMA, która odbędzie się w dniach 5-13 kwietnia 2016 roku i przeznaczona jest dla wszystkich miłośników astronomii. Celem wyprawy jest obserwacje i dokumentowanie fotograficzne zjawiska jakim jest ZORZA POLARNA.
Celem jest oczywiście Islandia (rejon pomiędzy Selfossem a Laugarvatn), przepiękny kraj, który w 2014 roku urzekł nas do tego stopnia, że już wtedy postanowiliśmy tam wrócić. Po tegorocznej wyprawie do Obserwatorium na Teneryfie, wystarczyło tylko słowa, aby pomysł stał się faktem.
Plan jest dość prosty i zarazem skuteczny. Z Berlina lotem bezpośrednim udajemy się do Keflaviku. Stamtąd wynajmujemy samochody (bez nich ani rusz na Islandii) i jedziemy do wynajętych przez nas domków. Na miejscu spędzamy 8 dni, zwiedzając w dzień Islandię, a w nocy szukamy na niebie zorzy polarnej. Powrót w odwrotnej kolejności.

Od kilku tygodni sprawdzaliśmy chyba wszystkie linie lotnicze jakie istnieją i wybrałem przewoźnika, który był sprawdzany jako pierwszy.
Zaletą są bardzo niskie koszty, które kształtują się na poziomie 155 euro od osoby, co przy dzisiejszym kursie bankowym kształtuje się na poziomie poniżej 700 zł. Przypomnę, że na Islandię 2014 bilet kosztował 1050 zł.
Wylot w dniu 5 kwietnia 2016 (wtorek) o godz. 12:40 czasu polskiego z lotniska Berlin Schonefeld, przylot do Keflawiku o 14:25 czasu lokalnego UT (czas lotu: 3 godz. 45 min.)
Powrót w dniu 13 kwietnia 2016 (czwartek) o godz. 6:10 UT z lotniska w Keflaviku, przylot do Berlina o godz. 11:40 czasu polskiego UT (czas lotu: 3 godz. 30 min.)
Proszę na stronie przewoźnika nie "kilkać" z ciekawości na to połączenie, bo cena może wzrosnąć przy wzmożonym zainteresowaniu.

Ponieważ zainteresowanie wyjazdem jest przeogromne, a koszty wyjazdu śmieszne, musieliśmy w grupie opracować specjalny plan wyjazdu.
Główną zasadą wyjazdową jest "8". Oznacza to, że tworzymy grupy 8 osobowe, które jadą wspólnie, ale na miejscu stanowią osobne małe grupy, które realizują wspólny i indywidualny plan wycieczkowo-obserwacyjny.
Od dnia dzisiejszego zaczynamy tworzyć 8 osobowe grupy, które będą stanowiły coś w rodzaju małych grup powiązanych ze sobą tylko wspólnymi ustaleniami.
Każda z 8 osobowych grup będzie miała do dyspozycji 2 samochody osobowe, co oznacza, że w takiej grupie musi się znaleźć minimum 2 kierowców i najlepiej dwóch rezerwowych.
Tak samo każda z grup dostaje własny dom (chatkę) lub inne wybrane w swojej grupie zakwaterowanie w regionie jaki wskażemy.
W własnym zakresie można się dzielić na mniejsze 4 osobowe grupy, ze względu na samochody.

Każda z grup musi posiadać:
– lidera grupy (coś w rodzaju kierownika);
– osobę dobrze znającą język angielski;
– osobę, która podejmie się rezerwacji domku;
– osobę, która zajmie się indywidualnym planem pobytu;
– osobę, która podejmie się rezerwacji samochodów;
– 2 do 4 osób z prawem jazdy (polskie normalnie obowiązuje);
– płatnika grupy (osoba, która zbierze fundusze na pobyt i będzie płaciła za wszelkie zakupy, po powrocie dokona rozliczenia);
– osobę odpowiedzialną za zakup i przewiezienie podstawowego prowiantu (rozdzielenie do bagaży rejestrowanych uczestników grupy);
funkcje rzecz jasna można łączyć;

W cenie biletu pasażer ma do dyspozycji bagaż podręczny o wadze zaledwie 5 kg!
Osoby, który chcą go rozszerzyć do 12 kg. płacą dodatkowo 15 EUR (ok. 67 zł.) za podróż w jedną stronę, większość zabiera bagaż z powrotem więc kwota rośnie do 30 EUR (ok. 133 zł.).
Bagaż rejestrowany kosztuje 31 EUR (ok. 137 zł.) za podróż w jedną stronę, co daje w dwie strony, 62 EUR (ok. 275 zł.)
Proszę pamiętać, że każdy w grupie będzie musiał pomieścić w swoim bagażu (rejestrowanym) prowiant, tak jak to robiliśmy w 2014 roku. Bardzo dobrym pomysłem okazało się zabranie z Polski wędlin i sera żółtego. Tamtejsze są nie dobre lub bardzo drogie. Z drugiej strony widział, ktoś kiedyś krowę na Islandii? J
Na prowiant przeznaczamy około 1 kg. na osobę.
Prowiantu nie można zabrać do bagażu podręcznego!

Bagaże najlepiej zamawiać od razu (chyba 20% taniej), przy czym proponuje jeden na 2, a nawet 3 osoby. Też należy to ustalić w grupie.

Wstępne koszty:
bilet lotniczy: 700 zł. - nie gwarantuje utrzymania tej ceny. Ustalą ją linia lotnicza.
1 dodatkowy bagaż podręczny od 5 do 12 kg.: 135 zł.
1 dodatkowy bagaż rejestrowany do 20 kg.: 280 zł. / bagaże można rezerwować na pół za 140 zł.
wynajem domku: 550-950 zł. za cały pobyt od osoby
wynajem samochodu: ok. 500 zł. od osoby
wspólny fundusz zakupowy: ok 500 zł. / wg. własnych ustaleń w grupie

Aby zarezerwować bilety należy wypełnić dla każdej osoby następujące punkty:
Imię :
Drugie imię :
Nazwisko :
E-mail :
Numer telefonu komórkowego : +48
Data urodzenia :
Płeć : M / K
Obywatelstwo : POLSKIE (zmienić gdyby było inaczej)
Bagaż podręcznego od 5 do 12 kg. : TAK / NIE
Liczba bagażu rejestrowanego do 20 kg. : 0 / 1 / 2 / 3
Wystarczy mi połowa bagażu rejestrowanego : TAK / NIE
Poziom znajomości języka angielskiego: BRAK / SŁABY / KOMUNIKATYWNY / BIEGŁY
Mogę podjąć się byciem liderem grupy: TAK / NIE
Mogę podjąć się rezerwacji domku: TAK / NIE
Mogę zająć się planem pobytu: TAK / NIE
Mogę podjąć się rezerwacji samochodów: TAK / NIE
Prawo jazdy: MAM / NIE POSIADAM
Chcę być kierowcą głównym: TAK / NIE
Chcę być kierowcą rezerwowym: TAK / NIE
Mogę być płatnikiem grupy (zbiorę środki i będę płacił za zakupy): TAK / NIE
Mogę być odpowiedzialny za zakup i rozdzielenie prowiantu: TAK / NIE

(proszę nie dopisywać własnych odpowiedzi, tylko wybrać z pomiędzy podanych)

Dane te należy przesłać na adres astrocd@astrocd.pl;

LICZBA MIEJSC OGRANICZONA

Przesłanie zgłoszenia nie gwarantuje wyjazdu!
Dopiero po stworzeniu 8-osobowej grupy i rozdysponowaniu zadań, prześlę odpowiedni link do zakupu biletu, który każdy dokonuje w własnym zakresie. Strona jest po polsku, płacić można kartami płatniczymi kredytowymi. W przypadku potrzeby pomocy, mogę po przesłaniu przelewu za bilet dokonać rezerwacji biletu. Proszę pisać.

Proszę zwrócić uwagę, że odpowiadanie na NIE w większości pytań może spowodować, że zgłoszenie nie będzie odpowiednie dla tworzącej się grupy. Jeśli ktoś myśli, że będziemy prowadzić za rączkę i każdego w wszystkim wyręczać, zapraszam do najbliższego biura podróży. http://www.rainbowtours.pl/islandia. Widziałem świetne 4 dni podczas Sylwestra za 4.999 zł. z przelotem i bez samochodu na miejscu.
Niska cena wyjazdu (wszystko sami robimy) oczekuje małego poświęcenia.

W razie pytań jestem do Waszej dyspozycji
astrocd@astrocd.pl, tel. 880-184-000

Zobacz jak było w 2014 roku na Islandii?


























_________________
Pozdrawiam, Marek Substyk
Portal AstroCD, http://www.astrocd.pl, Forum AstroCD, http://www.forum.astrocd.pl
Sklep AstroCD, Sklep Allegro AstroCD, Obrazek facebook.com/Wydawnictwo.AstroCD
Obrazek Mój profil na Facebooku
Polskie Towarzystwo Miłośników Astronomii, Zarząd Główny, http://www.ptma.pl, http://www.forum.ptma.pl, Oddział Katowice, http://www.ptma.astrocd.pl
Urania - Postępy Astronomii (oficjalne czasopismo PTA i PTMA), http://www.urania.edu.pl
tel. 880-184-000, e-mail: astrocd@astrocd.pl (prywatne), m.substyk@urania.edu.pl (Urania-PA), marek.substyk@ptma.pl, zarzad@ptma.pl (PTMA);
------------------------------------------------------------
Wielka wyprawa Polskiego Towarzystwa Miłośników Astronomii na całkowite zaćmienie Słońca. USA 2017.



Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Czas środkowoeuropejski letni


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group